domenica 24 marzo 2013

Cotlet de porc la cuptor./Lonza di maiale al forno.

IN ITALIANO PIù SOTTO.

Acest fel este perfect pentru un pranz de Duminica in familie...usor de pregatit,doar timpul de coacere este putin mai lung,insa rezultatul rasplateste asteptarea.

INGREDIENTE:
1 bucata cotlet de porc fara os(circa 1 kg)
2 morcovi
2 tije de telina
1 ceapa rosie
2 cartofi
6-7 rosii cherry
sare,paprika
30 gr unt
3-4 linguri ulei de masline
1 lingurita condimente pentru fripturi
250 ml vin alb
400-500 ml supa de legume.

MOD DE PREPARARE:

-curatati legumele,spalati-le si taiati-le cubulete,iar bucata de cotlet o masati bine cu sare,paprika si cu condiment pentru fripturi.
-in tava puneti untul si uleiul de masline,apoi puneti pe foc si cand untul s-a topit puneti bucata de cotlet sa se rumeneasca pe toate partile,apoi stingeti cu 50 ml vin alb si lasati sa se evapore.
-cand vinul s-a evaporat dati deoparte si puneti imprejurul carnii legumele taiate cubulete,restul de vin,putina sare si supa de legume,apoi acoperiti tava cu folie de aluminiu si dati la cuptorul incins la 180°.
-dupa 30 de minute intoarceti bucata de carne,acoperiti din nou tava cu folia de aluminiu si dati din nou la cuptor inca 30 de minute,apoi dati jos aluminiul si mai lasati la cuptor inca 30-40 de minute,timp in care trebuie intoarsa carnea.
-cand este gata scoateti tava din cuptor si feliati carnea.
Pregatiti si un sosulet de legume pentru servit:
-cu un polonic luati o parte din legumele din tava si din lichid si le pasati,daca este nevoie mai subtiati putin si adaugati 1 lingura de ulei de masline crud.
Serviti cotletul cu sosul de legume obtinut.
                                   
IN ITALIANO:

Questa pietanza è perfetta per un pranzo domenicale in famiglia...è facile da preparare,solamente i tempi di cottura sono un po' più lunghi,ma il risultato ripaga pienamente l'attesa...

INGREDIENTI:
1 pezzo di lonza di maiale(circa 1 kg la mia)
2 carote
2 gambi di sedano
1 cipolla rossa
2 patate
6-7 pomodorini
sale,paprica
30 g di burro
3-4 cucchiai olio d'oliva
1 cucchiaino condimento per arrosti
250 ml vino bianco
400-500 ml brodo vegetale.

PREPARAZIONE:

-pulite le verdure,lavatele e tagliatele a dadini,poi  massaggiate per bene il pezzo di lonza con del sale,paprica  e il condimento per arrosti.
-nella teglia mettete il burro e l'olio d'oliva,poi mettete sul fuoco e quando il burro si è sciolto mettete la carne e fattela rosolare su tutti i lati,quindi sfumate con 50 ml di vino.
-quando il vino è evaporato togliete dal fuoco e mettete intorno alla carne le verdure,il vino rimasto,un pizzico di sale ed il brodo vegetale,poi coprite la teglia con un foglio di alluminio e infornate a 180°.
-dopo 30 minuti girate la carne,coprite di nuovo con l'alluminio e infornate di nuovo per altri 30 minuti,poi togliete l'alluminio e lasciate in forno per altri 30-40 minuti,durante i quali bisogna girare la carne.
-una volta pronta la carne togliete dal forno e tagliatela a fette.
Preparate anche una salsa di verdure per servire la carne:
-con un mestolo prendete un po' delle verdure e del liquido dalla teglia e frullate,se necessario aggiungete un altro po' di liquido e alla fine aggiungete anche 1 cucchiaio d'olio d'oliva.
Servite la lonza a fette con la salsa di verdure ottenuta.

3 commenti: